tisdag 8 februari 2011

Nu har hans gitarr tystnat för evigt

GARY MOORE
4 april 1952 i Belfast/Nord Irland - 6 februari 2011 i Costa del Sol/Spanien

En av världens främsta gitarrister är död, han dog tidigt i söndags morse,
troligen kvävd av sina egna spyor. Vilket öde, vilken död, endast 58 år gammal
och som tidningar världen över skriver idag:
- He was so robust, he wasn't a rock casualty, he was a healthy guy.

Han var en av mina största idoler sedan slutet av 1980 talet och ikväll har jag lyssnat till många av hans största hits som - Over The Hills And Far Away - Walking By Myself - Texas Strut - Still Got The Blues - Spanish Guitar - Parisienne Walkaways - Since I Meet You Baby och Out In The Fields. Hans långa bluessolon kommer att finns kvar för alltid, det är lätta höra att det är Gary Moore. Jag är glad över alla cdn jag köpte med honom fast jag vet att de alltid kommer att komma ut på nytt.

R.I.P Dear GARY  -  I Already Miss U  -  Dead Is Just A Heartbeat Away

 

Inga kommentarer: