lördag 5 februari 2011

Konstig feber och nya pallkragar

Igår eftermiddag blev jag först frusen och sedan supertrött,
en envis torrhosta började redan i onsdags men inget annat konstigt.
Tog en temp eftersom jag började känna mej febrig och javisst den visade +38,5C
Ont i lympkörtlarna och muskelerna som vid influensa, torrhosta men ingen snuva och kopparslagaren i hela huvudet. Bara att bädda ner sej och hoppas att det inte är nu hostan som helt plötsligen har satt sej i lungorna.
Några tabletter har jag inte tagit då jag vill ha koll på febern.
Skapligt lugn natt, inga konstiga feberdrömmar och febern har inte stigit snarare sjunkigt fast jag inte sovit sedan 13 tiden.
Ingen matlust, Brands skorpor med bregott och lite frukostmarmelad, kaffe, must och hempressad apelsinjucie har jag förtärt idag.

Plockade med Ks hjälp ihop de nyligen hemkomna pallkragarna,
blå betsade med svart lack på beslagen, så snygga!  
Det blir säkert några flera från  http://www.odlingskragen.se/
Man blir ju inte yngre och jag vill ha både kryddor och sallat nära ytterdörren.

Inga kommentarer: