onsdag 25 april 2018

Vårvindar och kryckor

Vacker gravbukett vid den stora eken!
Förra veckan var vi ute i Kolmården och tittade till mina föräldrars grav. Vi trodde det hade kommit längre med växter och buskar än det hade gjort. Skönt var det iallafall att plocka bort skräp och grav prydnader sedan vintern. Fint väder och ett spelblank vatten på Bråviken.
Många vårblommor på gång 🐜 🐛 🌷 🌹
Dagarna efter blev det ju varmare men just då var det precis lagom. Nästan som på sommaren var det i helgen. Nu är det mera normalt och nu har vi fått lite regn också, det behövdes!
Jag går omkring med en krycka just nu då mitt ena knä gör ont ibland. Försökte med två kryckor med det funkar inte så bra. Att ha båda händerna låsta gillar jag inte. Kan vara en inflammation i mitt knä, så jag tar Voltaren kapslar och struntar i trappor ett tag.
Har gått och nynnat på - Vårvindar friska - som är Volvos senaste reklam video för i år. Mycket trallvänlig eller hur? 😉 
Jag hittade en vacker liten kruka med en violsort som jag köpte till mej själv. Det muntrar alltid upp så här på våren!
 

Inga kommentarer: