tisdag 17 april 2018

Hörapparater och fågelsång

Vi har städat vid stadsodlingen i helgen. Det behöver fyllas på jord i många pallkragar. Uppstartsmöte i slutet av nästa vecka, lite sent i år! Värmen ska ju komma typ nu på torsdag 😃 Fåglarna sjunger och kvittrar verkligen massor nu.
Vi har varit på Universitetssjukhuset, tidigt. För att kolla mina hörapparater jag haft sedan i februari i år. Är jag nöjd? 
Ja mycket, för jag hör så mkt bättre! Kan ställa dem med min mobil då jag lyssnar på podar, lyssnar på musik och prata i mobilen utan sladd. Absolut toppen!!! Ändå blev vi tvungen att reklamera min vänstra hörapparat. Jag ska skicka in den nästa vecka så kommer en ny på posten. Den funkar men höljet har släppt lite i ena kanten, vilket gör att den troligen drar mera batteri. Blir nog konstigt att gå runt med bara 1 st hörapparat i ca 2 veckor. 
 Så i dag äter vi kycklingsallad från Linds konditori hemma 😎
Jag tycker det ser ut som alien har intagit vårt hem om kvällarna. Är rätt van vid UV ljus på våren men det här är dubbelt.
Paprika plantorna mår prima av det när alla fönsterplatser är upptagna 🌿 

Inga kommentarer: