torsdag 12 april 2018

Med ansiktet i solen

Det har varit kalla nätter sedan i söndags. Ännu en kall natt och sen blir det kanske vår. Eller snabbt som attan nästan sommar 😁
 Lite videkissar livar alltid upp även om påsken är slut 😊
Jag har en saintpaulia av en gammal sort som blommor med långa stjälkar, den tycker jag är ganska rolig och charmig.
I ett hörn i lä trivs jag så gott sådana här dagar. Ca 1 timme varje dag är lagom i solen just nu. Med varm kofta och gärna en filt i stolen för det blåser kallt fortfarande. Halsduk och vantar behövs inte då. 
Såg att det är tid för lite ny solkräm, gärna med solskyddsfaktor från 30 till 50 just i ansiktet. Jag sparar sällan gamla kvättar, bättre med ny förpackningar varje år.
Jag beställde lite produkter från CleanEating via Apotea för då behöver jag inte betala frakt. Sedan får jag det som morgonpaket på dörrhandtaget, kan det bli bättre? Katrin Z.s knäckekex är så goda, finns i flera sorter. Till sallad, till soppa och som mellanmål.
Hennes proteinbröd älskar jag och det var det första jag testade från början. Lätt att skära 10 st skivor som jag fryser in styckvis. Blir bra varje gång och är också goda att rosta. Krille gillar också bröd men äter hellre surdeg, franskbröd och vanlig skivad äckellimpa (skogaholms) 😷 !

Inga kommentarer: