torsdag 19 januari 2017

Som en vårdag!


Jag tog vägen till affären strax efter kl 14, konstaterade hur skönt det var ute. 
Just vad K sa, precis som en vårdag ju. Bilden ser ut så också,
alltid lika skönt med sol, också för humöret.

Hemma har jag börjat tända växtbelysningar på 2 håll.
En lampa över ärtskotten och en lampa över nyplanterade sticklingar.
Jag ska sätta lite tomat fröer i helgen och de behöver extra ljust också sedan.
Lite tidigt i januari men jag ska testa en ny inomhussort.

Julen är nästan bortstädad, bara ljus-slingorna kvar på balkongen.
De packar vi ner på söndag, då blir det mörkt ute igen tyvärr!


Väl hemma åt jag en semla, årets 1:a, och drack mitt favotea,
earl grey - blå blom med lite honung.

Fick en ökning med 76 kr på pensionen nu efter nyår så jag köpte en lott.
Haha, någon vinst på trissen blev det naturligtvis inte 😃

Inga kommentarer: