onsdag 15 juli 2015

Snart vardag igen

Konstaterade att jag behöver ett nytt klockarmband. Ibland håller det länge, ibland håller det bara ca 1 år. Använder ju klocka på armen sen barnsben, kan inte ändra en bra rutin. Så övertog jag ju pappas Seiko när han dog och det är en bra klocka. Ingen gammal Seiko utan en ganska ny med batteri. 
Ks sista semestervecka går mot sitt slut, bara några få lediga dagar kvar. Jag tycker det ska bli skönt med vardag igen, K vill vara ledig hela sommaren. Han ska ha en ledig vecka i september också, blir bra efter varma augusti.

Jag gjorde rödavinbärssylt i förrgår. Fick fina vinbär av vännen Ankis mamma. Den blir god utan för mycket socker, kan ersätta lingon till både gröt, raggmunk och kåldolmar. Jag gör den enbart på saften och silar bort fnas och bärskal.
Mina Stevia plantor växer långsam, insåg att grannen ovanför bevattnar min kruka också, tyvärr. Smutsigt blir det och nerstänkt. Så igår flyttade K den åt mej, blir säkert bättre nu.
Några gula tomater ute börjar mogna och inne kommer det hela tiden nya klasar med porslinsblommor.
Halva sommaren är till ända, halva återstår!!!

Inga kommentarer: