måndag 20 juli 2015

Kjelle Berka och avokado

Vi har läst en kanonbra bok på semestern. Den kan jag verkligen rekommendera. 
Både K och jag tycker väldigt mycket om Kjell Bergqvist. Som skådespelare och som person. En man med hjärtat på rätta stället. Som kan ryta i och säga ifrån om det behövs också. 
Han har sett de "stora elefanterna dansa" som han uttrycker det. Har du chansen att läsa första kapitlet gratis som jag gjorde, så gör det. Du blir inte besviken och snabba på för jag tog näst sista boken i just min bokhandel!
 
Äntligen efter otroligt många försök har jag fått en avokado kärna att gro. Det är den med knottrigt skal, den ska vara lättast. Nu gäller det att hålla plantan vid liv och få den att fortsätta växa. 
Toppa den bör jag också göra så den inte blir för lång. Jag väntar dock ett tag så bladen utvecklas mera. Spännande!

Inga kommentarer: