tisdag 28 juli 2015

Mellan skurarna

När jag vaknar vid halv åtta så vräker regnet ner. Så där som det har gjort nästan hela juli månad. Mer eller mindre på olika platser över hela Sverige. 
Jag dricker kaffe och äter en halv melon av en ny sort. God och väldigt somrig. Några blåbär slinker ner också när jag går och vattnar på balkongen. Blåbären börjar mogna som de i skogen men mera sporadiskt här. 
Min son ringer kring lunch, han jobbar bara måndag o tisdag i 4:a veckor nu.
5 dagar ledigt tycker han är semester varje veckan. Säger att han känner sig som en mullvad för gräsklipparen går verkligen på djupet i allt det blöta. 8 st ställen att klippa igår, 4 st idag och han är färdig strax efter lunch. 
Idag äter vi rester, vegorester, som moussaka, chili con carne och lasangette. Pannkaka och glass till efterrätt. Bra att rensa frysen lite ibland. 
K lägger sig en stund på soffan och somnar gott efter 10 min, mycket spring på jobbet idag.
Jag sätter mej en stund på balkongen bland grönskan.
Tid att plocka av lite chili tror jag, annars slutar den blomma. Solen kommer fram en stund, det är bara 18 grader ute, och svarta moln i väster.
Jordärtsskorna växer så det knakar, solen skiner, snart regnar det kanske igen?

Inga kommentarer: