söndag 19 juli 2015

Sista dagen

Nu är de 4:a semesterveckorna slut. I morgon går K på 1:a kvällsveckan och det blir som vanligt igen. Länge sedan K hade tidig semester och lätt att glömma att sommaren fortsätter.
NY HÄRLIG MELON - ICA HAR DEN - EN FAVORIT
Lite "smolk blev det i bägaren" som man brukar säga. För varför ska livet gå smärtfritt hela tiden? 
I fredags morse när K gick ner för att kolla om han behövde tanka sin EU moped var den stulen. Inget rolig morgon alls! Polisanmälan gjorde jag kl 7:55 via mobilen, så himla smidigt. Folksam kontaktade K strax efter kl 8  
Chansen att få den tillbaka är så oerhört liten. Kanske ett beställningsjobb eller en tillfällighet. Vet bara att just nu är det så lugnt i innerstan, ingen hör eller ser något. 
Typiskt för pensionärshus tyvärr. Bättre blir det alltid när skolorna börjar och människor är tillbaka på sina jobb. Mera fart och fläkt, mera prat och rörelse. 
En garageplats har vi inte råd med för 395 kr/mån och så ligger den inte nära alls. Tråkigt för K att köra 4 mil om dagen igen på cykel, tur att det är en bra årstid. Vi får se hur det går, fortsättning följer.... 
MADONNALILJOR VID FARFAR ERIKS GRAV
Jag har ju fyllt år nu i juli och absolut inte jämna år. Uppvaktad har jag iallafall blivit med fina presenter som en prinsessa. 
Middag med asiatisk touch blev det i fredags eftermiddag och av min mellandotter fick jag allt det här:

Rosti-Mepal bunkar, med lock, av Sigvard Bernadotte som jag är så förtjust i. Underlättar i matlagning och vid bakning. Kolla in den lilla äggkoppen, sötchock!

Inga kommentarer: