söndag 21 juni 2015

Annorlunda

När jag hittar en av våra katter under påslakanet sovandes som en människa blir jag ganska förundrad. Nej, hon tycker egentligen inte om att sova under något alls och hon är ändå 12 år. Kanske vill hon vara en människa? Det är annorlunda.
En tårta packas upp och den var verkligen demolerad. Han, grabben som fyllde 6 år och jag blev minst sagt förvånade. Hur hade det gått till? Det var annorlunda. 
På midsommarafton, den 19 juni, skulle min svärmor ha fyllt 80 år om hon fått leva men hon dog när hon var strax över 70 år. 
Hon var min andra svärmor eftersom jag är gift för andra gången. Min första svärmor var bra hon också men min andra svärmor var mera spännande och ovanlig. 
Inte nog med att hon fick 5 st barn när hon var ganska ung, hon kom från ett annat land och från en cirkusfamilj. Det tycker jag är annorlunda. 
Hennes pappa var artist, det stod i hennes födelsebevis. Han blev bara 30 år och dog i cancer mitt under II:a världskriget. Svärmor var då bara 6 år.
Min svärmor och hennes mamma flydde till Sverige. Där hade de vänner sedan cirkustiden och hennes mamma gifte om sig med en svensk man. Min svärmor blev också adopterad av honom. Hon hade släkt i Tyskland, Polen och Ungern. 
Jag skulle kunna kalla K för tattare när jag blir arg men det har jag aldrig gjort. För hans pappas släkt kommer bara från Sverige och är tyvärr inte ett dugg annorlunda.

Inga kommentarer: