tisdag 7 april 2015

Varför sådan hysteri?

K FIXADE FINASTE TUSSILGO BUKETTEN SOM VANLIGT!
Påsken är över men jag lämnar kvar några kycklingar på fönsterbrädan. De hör ju våren till också och påskriset med sina gröna skira björklöv får stå några dagar till. 
Det har varit vilsam ledighet utan barn och gäster. Påsken lär ha slagit köprekord, med mat, godis och presenter.
Varför denna hysteri i april månad? Och så massor av påskmat, varför? 
Som den penicillin allergiker jag är, tål och äter jag högst ett ägg om dagen. Fullt tillräckligt då ägg ingår i många andra rätter också.
När jag tänker på hur mycket påskmust och godis som åkte ner i barnmagar i helgen blir jag nästan rädd. Hur mår de barnen nu i påsklovsveckan?
K och jag var bortbjudna på påskdagen till min äldsta dotter och sambo. En underbar tallrik med lax, ugns stekta rotsaker och sallad. Med några glas cava och öl, en precis lagom stor måltid en söndags kväll i april. 
Igår grejade vi hela eftermiddagen på balkongen. Av klädning av våran Nancy, (aprikosen) och så glad jag blev. Hela lilla trädet är fullt med blom-knoppar!
Sedan damp vi ner i stolarna med näsan mot solen. Nu blir det varmare och framför allt inte lika kallt på nätterna.

Inga kommentarer: