torsdag 23 april 2015

Massor av balkonger

De senaste dagarna har jag tittat på balkonger här i stan. Inte tittat på vad folk har på sina balkonger utan hur de ligger och åt vilka väderstreck. 
Har säkert kollat in 400 - 500 st balkonger mellan kl 10 och kl 16 olika dagar. Det konstiga är att jag inte sett en enda människa som suttit på sin balkong. 
Nu undrar jag, använder folk inte sina balkonger längre? Det har varit soliga fina dagar och alla jobbar ju inte. Inte en pensionär heller på någon balkong. 
I parkerna sitter de flesta som vill vara ute, inte på balkongen. Det tycker jag verkligen är konstigt. Många balkonger är stora, fina, ligger mot söder och ligger i lä.
HITTADE EN ÖVERLEVARE MITT PÅ GRUSPLANEN
Igår var jag en tur till Kolmården och såg till mamma o pappas grav.
En perfekt dag i solen och med mycket grönska. Då testade jag också nya Fanta Mango och den var god men inget mer.
Åkte hem och åt en Cherimoya istället, en av mina favoritfrukter.

Inga kommentarer: