onsdag 26 mars 2014

Nordpolen?

Växlande molnighet och någon snöby står det på mobilappen. Utanför viner blåsten och piskar snöflingorna mot balkongen. Det är blött ända fram till dörren på balkongen och ett riktigt busväder. Har en känsla att våren sprang och gömde sig illa kvick. Bättre fly än illa fäkta liksom, haha.

Och jag som gick i det fina vårljuset i stan i söndags och bara njöt av allt grönt. 

Fina skyltar på gator jag lärt mej tycka om och som är genvägar, inte sen vägar.
Hemma läser jag om Henrietta, den lilla domherre fröken som kom tillbaka efter 7 år till sin utfodringsplats och kan bara småle. 
Där ute står mina träd, citron och fikon, undrande vart de hamnat? Nordpolen? Lite kyla tål de allt, för in i klädkammaren kommer de först i höst. Jag tror våren bara leker lite kurragömma!

Inga kommentarer: