tisdag 4 mars 2014

Fettisdagen!

Jag bakar rågbröd och semlor, sedan går jag ut på stan innan solen går ner. Det är ljust länge idag och så skönt i luften. 
Hemma sitter K med en axel som värker mer eller mindre sedan flera veckor tillbaka. Han har fått en tid på vårdcentralen på torsdag denna vecka. Han är så snäll, vill inte tjata fast han ringde redan förra torsdagen. Jag blir bara arg och tycker han borde stått på sig lite grann. Helgen var bra vila för axeln, nacken och armen men nu är värken tillbaka igen. Sova om nätterna kan han iallafall men inte att jobba just nu.
På second hand hittar jag en golvlampa vi behöver i vårt vardagsrum och den bär jag hem. 125 spänn är ok men det hade varit roligt om den varit billigare. K gillar den direkt och ljuset är verkligen bra när någon av oss vill läsa.

Sedan fyller jag semlorna och vi äter några till kaffet och sparar några till i morgon. 
Tänkvärda tankar. 
- Jag skulle vilja att rutan där det står "Är du säker på att du vill göra detta? Ja/Avbryt" kunde poppa upp mer sällan på datorn och oftare i verkliga livet!

Inga kommentarer: