onsdag 19 mars 2014

Jord under naglarna

Jag dricker kaffe och ute regnar det. Det är marsväder, bara 3 plusgrader och ganska kyligt. Katterna sover på katters vis, djupt nerkrupna in någon säng. För de vet att sådana här dagar händer inte så mycket.
Jag passar på att skriva ner ett bra recept på Trollbullar, bullar med vaniljkräm innan jag ska lämna boken till biblioteket igen. Goda bullar är härligt när vårsolen lyser och vi fikar i parken. 
En annan bra bok jag lånat heter "Jord under naglarna och frid i själen". Passande titel för en gammal odlare från landet, haha. Just nu bär jag ut och in mina kryddplantor. Nätterna är så kalla, de står bara still och växer inte alls. Himla lätt att glömma att det fortfarande är bara i mars. Har en burk på balkongen med rädisfrön som äntligen börjat gro och då är jorden inte speciellt kall där.
I fönstret börjar tomatplantorna växa till sig. En tidig körbärs sort som trivs både ute och inne. I morgon är det en speciell dag, vårdagjämningen och det känns härligt.

Inga kommentarer: