onsdag 2 april 2014

Säkert den finaste tulpanbuketten

I lördags fick jag en jättestor bukett med tulpaner, björkris och fjädrar. Där finns vanliga tulpaner, tulpaner med flera knoppar, franstulpaner och papegojtulpaner.
 
I fina mjuka pastellfärger från orange grön, mörkrosa. ljus rosa och vita. Säkert över 20 st och det är nog den vackraste tulpanbuketten jag fått i hela mitt liv. Tack A-K och L, jag blev så himla glad :D
Varje kväll ställer vi ut buketten på balkongen för här finns ju katter som tycker fjädrar är sköj! På så sätt står den sig längre men i morgon måste jag nog bryta bandet och korta av dem något. 
Ute går våren på sparlåga,  jag har suttit en timme i parken och läst, väl påklädd. Mornarna är kyliga och kalla, både 3-4 minus även inne i stan. Inte händer det mycket bland växterna på balkongen inte. 
Inne/ute har vi iallafall tvätta nästan all fönster och det behövdes verkligen. Smuts och damm från gatan syns mer här än på landet. K har börjat åka moped till jobbet igen för nu är det ganska skönt. Ser ut som helgen blir varmare ändå.

Inga kommentarer: