måndag 16 september 2013

En tur i parken!

Tänk efter över 30 år blev flickan från landet en stadsjänta! 


Mycket vatten har runnit under broarna, som man säger. Mer om det ska jag berätta vid senare tillfällen. 


Idag signalerar radion 1:a höstdagen, termometern 15 grader och lite fint regn finns i luften. Jag tar på de första byxorna med långa ben sedan i slutet av maj. En lite varmare tröja känns skönt men Ecco-sandalerna får bli kvar på fötterna, ännu är det ganska varmt i luften. Måste gå en tur och röra lite på benen.





Vi bor riktigt nära stadens största park, den stora lungan som behövs så väl för människor och djur. Så vi lättare kan andas frisk syrerik luft. Här går alla sorter av människor genom och runt parken, barn leker, gamlingar vilar de trötta benen, andra solar på en filt. Cyklar borde nog förbjudas här men som vanligt finns det alltid de som har för bråttom för att bry sig. Jag tycker mycket om parken och är glad att den finns just här!


Jag går en lagom lång tur, sedan går jag hem och sätter på kaffe. Kl 18:15 börjar "Fråga Doktorn" som jag inte vill missa fast jag bor i stan nu!

Inga kommentarer: