torsdag 19 september 2013

Åter lite jord under naglarna

Den här eftermiddagen har jag omplanterat lite växter. Några behövde nya krukor och bättre jord om rötterna, några växter var i behov av mera jord i krukorna. Under tiden dricker jag ofta te, gärna örtte, väl medveten att det kan få en bismak av gammal mylla! Några skott jag satt i vatten längtade efter jord nu där rötter brutit fram. 

En tur genom stan blev det som vanligt och fortfarande har jag svårt att ta på vanliga skor. Det känns inte som höst ännu och jag jag vill nog ha lite sommar kvar iallafall. Överallt såg jag folk med Ö&B kassar, idag öppnade de ju en nya affär mitt i vår city. K som var ute en sväng tidigt sa att det var kö flera kvarter, vakter och polis. Ändå känns det kul att alla kan handla där nu, både gamla och studenter!!! Nära och bra, de andra butikerna behöver lite konkurrens också tycker jag :0)
Såg att sommarens sista tomater är mogna, få se om frosten kommer lika sent som förra året? 
Ehehe, inget att oroa sej över nu för oss stadsbor.

Inga kommentarer: