måndag 23 september 2013

Doggy Hundtvål för fötterna!

Kvällen har övergått till nytt dygn och jag har lätt att fastna i bloggläsande. Alla är så duktiga och skriver så fint och roligt. En ny vecka har börjat och i går kväll tittade vi på varandra K och jag och sa att det hade varit läge att tända en brasa i kakelugnen men det kan vi ju inte. Det har regnat lite från och till men inte varit speciellt kallt. K tog en tur och fönster shoppade, som vi sa när barnen var små, tyckte det var skönt och fridfullt. Jag bakade surdegsbröd och picklade rödlök. Igår kokade jag rödbetsmarmelad för första gången och det blev en klar favorit här.
Vi har fått tag i lite svensk frukt gratis men jag blir så arg att Hemköp och ICA måste sälja svenska äpplen för mellan 26;90 och 29;90/kg. Polska äpplen går att få en påse för 9;95. Kommer ihåg när min pappa var riktigt arg på att svenska äpplen kostade mellan 17 och 19 kr/kg men förstår honom bättre idag.
Tänkte jag skulle tipsa om något som fungerar kanonbra, tass tvål för hundar. Brukar sitta med mina fötter i en hink varmt vatten några gånger i månaden. Efter en lång skön sommar med mycket barfotaspring och sandaler stod jag där med hinken och hade inget fotsalt hemma. I städskrubben låg en tass tvål från Doggy som jag varit på väg att kasta vid vår flytt. Den åkte ner i mitt fotbad för den doftade ganska gott. Nu går jag här med fötter som känns underbara. behövde inte ens smörja dem som vanligt efter fotbadet. Har använt den 2 ggr redan och när jag läser innehållet förstår jag varför. 100% vegetabilisk = vegetabiliskt fett, kokos olja, vatten, glycerin, mineralsalt, olivolja, mineraler och naturliga doftämnen.
Haha, K säger att jag kanske börjar säga voff när jag träffar folk med det tycker jag är en baggis! 

Inga kommentarer: