måndag 14 maj 2012

Öppna famnen mot stundande dag

Lönnblom
Då var det åter ny vecka och vi har nog fått en släng av ovädret som skulle komma in från väster. Solen sken lite grann vid 9-tiden men sedan mulnade det hastigt igen. Normalt väder för årstiden i Sverige enligt vädertjänst men vad går de efter då? Tycker nog att det är väldigt olika från år till år. Idag blir det iallafall rabarberpaj som det ska vara i maj, plockade ut den nygräddad för en stund sedan. Häggen blommar, söt och surkörsbär likaså och också de flesta plommonträd. Igår blev också gräset klippt i halva trädgården för 1:a gången, älskar det då det blir så vackert efteråt. 
Vet inte vad det är med våren men de flesta tulpaner jag har ute bara står och vill inte slå ut, så seeeegt.
Typiskt då rådjuren inte varit och nallat av "delikatesserna" ännu.
Snart pingst och många bröllop - Göran Tunström - 1937-2000  
Min kärlek och din
Din kärlek och min ser inte ut på samma vis.
Från skilda håll - mot samma strand,
vi kommer simmande.
Ibland.
Det du ser är inte det jag ser.
Och det jag får är inte det du ger
när du stiger i land.
Men det sker.
Ibland.
Din kärlek och min kan mötas som nu.
Jag vet varifrån du kom och att du är här.
Vi vet att det bär.

Inga kommentarer: