onsdag 30 maj 2012

En kylskåps tjuv?

Blev tvungen att dra på ett par sockar ikväll, värmen försvann och då får jag kalla fötter. Kan absolut inte bero på att jag blir äldre intalar jag mej själv. Måste bero på att jag misskött kroppen när jag var yngre och nu får jag betala med kalkiga ådror och dålig blodcirkulation.
Fick förresten 2 skraplotter av grabben till morsdag och bägge utföll med vinst så nu ligger Carin Gerhardsens ny deckare "Gideons Ring" och väntar bredvid sängen. Bästa stället att ha den på annars sträckläser jag den på nolltid. Hade tänkt köpa den först i höst men nu räckte vinst pengarna exakt.

Varför har vi nu en stol ibland framför kylskåpet? Oftast i arla morgontimmarna och fortfarande inte varje dag?
1. En kylskåps tjuv?
2. K eller R går i sömnen och hets äter mackor?
3. Ungkatterna pillar upp dörren på jakt efter "smaskens"? 
4. Fri väg i trångt kök till vattenkranen om natten? 
5. Trasig kylskåps dörr?
Inget av det här stämmer egentligen men vi konstaterade häromdagen att kylskåpet är ca 32 år. Det brummar och går, kyler som det ska utan att behöva ställas på max och drar förmodligen massor med ström! Gummilisten i dörren är fullständigt slut så flera gånger om dagen "puttar" vi till dörren för det är inte säkert att den sluter tätt. Stolen på natten är en säkerhets åtgärd ifall dörren plötsligt skulle svänga upp.
Bedrövligt i sommartid.......
Så blev det då att köpa ett nytt och inte blev det ett S M E G som vi så gärna ville ha i rött. 16 000 kr har vi inte i vår buffert så ett E-lux i vitt för 6000 kr fick duga. Leverans dagen innan nationaldagen och vårt gamla tar de med, bra för miljön.
Dax att skrypa till kojs, nattinatti!

Inga kommentarer: