måndag 21 maj 2012

Att ge svar på 11 frågor

Hittade den här roliga "leken" bland olika bloggare och kan naturligtvis inte släppa den utan att själv ha provat.
1. Vad hette din första kärlek?
Kan det ha varit Janne med röda toppluvan som skjutsade mej på sparken i 1:a klass eller kanske Kjell som mamma fick hjälpa mej att skriva kärleksbrev till? Tror inte den kärleken var besvarad ett dugg men så där riktigt trånande kär var jag nog bara efter Ola några år senare. Honom både älskade och hatade jag med samma starka kraft.
2. Baren eller dansgolvet?
Baren till 100% för där finns alltid intressanta människor att titta på och prata med. Aldrig en tyst minut om man inte ville ;0}
3. Vad drömmer du om?
När jag är vaken drömmer jag om barnbarn som jag inte får men annars har jag inte så många drömmar. Ok, några stycken finns det väl kvar som att bli riktigt gammal och pigg, att resa massor mera och att ha en liten ö ute i havsbandet.
4. Vad är du rädd för?
Har alltid hävdat att det är få saker jag är rädd för men att de har skifftat med åren. Med säkerhet är jag rädd att någon jag tycker om plågas, har det svårt och jag ingenting gör åt det. Men framför allt en rädsla att inte ha en enda människa att prata med.
5. Vad finns i din handväska?
Haha, handväskan skippade jag för 100 år sedan. Äger "shoppingkassar" av tyg efter årstid och där finns nästan alltid nyckelknippa, plånbok, påsar med tuggummi, rese-skohorn, näsduk, spegel, gamla kvitton, 5 kronor till toan och ibland en penna.
6. Favoritfärg?
Startar dagen med gult som övergår i orange och ofta hamnar på rött framåt kvällen. Tycker mycket om grönt och blått men bara i naturen och ibland är favoritfärgerna vit och svart som en gammal film.
7. Din bästa vän?
Min bästa vän var min pappa och idag är det K. Man växer ihop efter nästan 30 år tillsammans om det funkar. Annars har jag alltid haft någon katt som har varit min bästa vän i många år.
8. Något du är stolt över?
Jag är stolt över mina barn och det känns självklart på något vis. Är stolt över att bo i Sverige och vara en liten människa i världen som fortfarande kan tänka och känna.
9. Ditt favoritplagg?
Ett riktigt långt och långärmat trikå nattlinne som jag känner mej välklädd i även på dagen. Passar bäst i sängen om vintern men är toppen att strosa runt i både ute och i trädgården. Varm från hals till fotknölarna och gärna i fin färg.
10. Hur många skor har du egentligen som är för små?
Borde väl egentligen inte ha några men när man blir äldre blir ju inte fötterna mindre tyvärr. Tror jag har en 3 st par, ett par nya arbetsskor med stålhätta, ett par fina sandaletter och mina älskade plattå skor från 1973.
11. Vad ger du dej själv för titel?
Mamma, kvinna, mitt barndoms namn på mej själv - Rosari

Puh, det tog tid men testa du också och försök vara riktigt ärlig!

Inga kommentarer: