tisdag 24 januari 2012

Åka pulka nu?

Hoppsan, har varit lite seg med bloggandet. Läser mest frökataloger och odlingsböcker, längtar självklart redan efter våren. Igår började dagen med solsken men idag var morgonen mörkt som en säck igen. Dagen har på en vecka blivit 27 min längre och det är bara 56 dagar kvar till vårdagjämningen, yessss! Pytte lite vitt har vi i trädgården och en go' unge jag känner frågar varje gång det snöar - Åka pulka nu?- Näää, för lite snö fortfarande! Himla trist för honom med denna snöfattiga vinter, jag saknade snön före jul, inte ett dugg nu.

Igår bakade jag blåbärs snittar på vetedeg för jag plötsligt fick ett sådant sug efter blåbär och idag blir det Mac´n´Cheese med krispig sallad = pastagratäng från USA med rörmakaroner(lumaconi) och ostsås.
Tog in de sista vitlöksklyftorna jag satte i höstas som blev kvar i uthus fönstret, mums att klippa i salladen eller såsen.





Grattis Angeliqa som blev 32 år igår!

Inga kommentarer: