lördag 8 januari 2011

Vinterstad, + C = snömodd ooh smuts

Vid lunch åkte K och jag till våran stad, Linköping
då vi båda hade en del privat grejer att uträtta.
Typisk fredag med massor av folk på språng,
universitet och skolor har inte börjar efter jullovet
och många var troligen lediga denna klämfredag!
Jag hann med en titt på blomstermarknaden,
alltid trevligt att kolla nya trender och januari månads utbud.
Mycket primula, julrosor i vitt och nya orkidéer och
de första krukade krokusarna som känns på tok för tidigt just nu.

Termoskanna köpte jag på Clas Ohlsson,
nya klara energilampor med dioder på 10W, så snygga!
Värmeljus i påse på 100st/4timmars, femte påsen denna vinter och
marknadens absolut bästa tycker jag då de ALDRIG strular - sant.
Stryckbräds överdrag och en ny bakplåtsduk köpte jag också.

Vi var också en sväng på Bolaget då jag behövde ägglikör.
Har tjatat länge om drinken Snowball som i original bara innehåller ägglikör, lime och Sprite.
Snäll och läskande så, mera som "grogg" med vodka i som den serveras i baren.
En likör jag också varmt kan rekommendera är Amarula,
frisk och lagom söt, passar utmärkt till fruksallad eller till kaffet efter maten.

Inga kommentarer: