onsdag 12 januari 2011

Pizzamuffins och Cypernpotatis

Då var det åter nysnö i januari efter några dagar med lagom tö,
mycket hann ju smälta ihop speciellt på södersidorna.
Nästa vid nollan idag och åter minusgrader ikväll,
relativt lättskottat och allt blev skinande vitt igen ;0}

Åter sol i morgon!

K kom hem från Citygross i helgen och hojjtade glatt
- Titta vad jag har hittat och bara 5kr/kg så jag tog 2 påsar!
Så idag har vi ätit nypotatis från Cypern vilket är mycket ovanligt så här i början av året.
Vi brukar köpa den första cypernpotatisen i mars så man undrar ju var den här kommer ifrån? Undangömd gammelpotatis? Borde väl inte vara fräch då?
Den var god och smakade som den alltid gör vilket beror på den mineralrika röda jorden den vuxit i.
Två skördar brukar det bli där men jag vet att bra år kan det ibland även bli tre.

Passade på att baka pizzamuffins också då jag ska över till min äldsta dotter på fika imorgon.

Inga kommentarer: