söndag 23 januari 2011

Hurra, hurra, hurra :0)

Åter helg och januari riktigt kutar iväg det här året,
riktigt skönt då det brukar kunna vara en så låååång månad.
Alla julsaker är äntligen bortstädade och jag har strukit de
sista juldukarna, gardinerna och jul-handukarna efter tvätt.

Idag skulle det ha varit sol men plötsligt blåste det upp och började snöa hej vilt. Solen återkom efter ett par timmar så det var snabba kast i väderleken.
Brasvärmen ikväll känns väldigt skön, det absolut bästa med vintern
och att tända många ljus som höjer "mysfaktorn" till 100%
I min fönsterkarm blommar pärlhyacinter och i stan, Lkpg, hos min son börjar redan vårlökarna sticka upp i några snöfria rabatter berättade han i telefon.

Jag fick hem några fröpåsar från UK i fredags,
tomater, chili och långa märgärtor som ser spännade och goda ut.
Tomat-sådden får vänta till mitten av februari men chilifröna sätter jag nog om ca 1 vecka. De brukar ta lite längre tid på sej och jag har ju extra belysning att ta till så de får mera ljus.
Mornarna är fortfarande jättesvarta men det mörknar inte lika tidigt på eftermiddagen nu.

Grattis Angeliqa,
som fyller 31 år idag den 23:e Januari!

Inga kommentarer: