torsdag 9 december 2010

She Loves You, yeah, yeah, yeah!

Igår signalerade de flesta nyhetmedier:
- 30 år sedan John Lennon blev mördad utanför sitt hem i NY!
Tiden går så otroligt fort ibland och det känns konstigt att det redan är så länge sedan.

Något jag därimot minns mycket väl och som faktiskt ÄR länge sedan
var den första gången jag höll en Beatles skiva, en singel, i handen.
Året var 1964 och min mamma hade varit i Tyskland över
påsken och fått ett tips av goda vänner om en skivan som var mkt bra.
Hon hörde den först med tysk text, Sie liebt dich tror jag den hette.
Det var var alltså She Loves You inspelad på EMI
Plattan spelades hundratals gånger hemma på skrivspelaren
och alla kunde ju sjunga med i yeah, yeah, yeah.

Skivan finns inte kvar hos mej idag, jag bytte bort den mot en singel
med Tages - Sleep little girl -  men det är en annan historia!

Inga kommentarer: