onsdag 29 december 2010

Kyla, isiga tåg och varma bussar

Var bara en kort sväng till sta'n, Lkpg,
för att kolla mina ögon och linser.
Nästan 1½ år sedan, brukar kolla varje år på
sommaren men olika saker har gjort att det blev senare nu.
Fick mina gamla 14dagars linser, Acuvue Oasys, med större kupighet åter
som jag önskade då de jag har nu gärna vill snurra lite i ögat.

Jag fick också reda på att jag har ovanligt kupiga ögon och
vad jag vet har ingen av mina fyra barn ärft det fenomenet.
Finns alltså inte så vrålmånga linser att välja mellan.
- Haha, släng dej i väggen Marty Feldman!
Synen hade försämrats på mitt bästa öga, det högra
och det tyder troligen på att det kan vara grå starr på g.
Det är ju mycket ärftligt och min mamma fick det innan hon blev 60.
Inget jag oroar mej för då allt är mycket bättre idag med operationer,
hjälpmedel och laserkirurgi.
Jag har haft linser sedan 1987 och dom kan jag inte leva utan,
det är - FREEDOM - för mej!

Kameran var tjurig idag, lite för rå kyla och iskalla fingrar, blurriga bilder.



Inga kommentarer: