lördag 17 mars 2018

Sol, kyla, vegomat och 60+

Nästan två hela dagar med strålande sol, visst blir man glad? Söndagen ser ut att bli lika den också! Men hu vad kallt det varit/är på nätterna. I år är det verkligen tjäle i jorden, kommer att ta ett tag innan den tinar. 
 Idag har Krille varit och gratulerat en skolkamrat på födelsedagen tillsammans med en kompis. 
Då passade jag på och åt en massa god vegomat hemma. Sötpotatis stripes, vego-nuggets, groddar, ugnsbakad paprika, gräddfil och majjorör med sweet chilisås. 
Ja Krille och de här två "grabbarna" har varit vänner sedan de gick i 1:a klass.  Lite unikt tycker jag att det är, alla tre fyller nämligen 62 år i år 😄 Han som blev uppvaktad idag blev nästan lite chockad då de kom dit utan förvarning. Ibland är det klart bäst och när det är helg går det ju bättre att passa på! Två är redan pensionärer, en jobbar fortfarande men inte lika tungt. Lite gråare i håret men väldigt lika sina skolkort. 
Jag väntar på att sända iväg blomsticklingar av vit blomster-lönn. Som det ser ut nu måste jag vänta minst en vecka till. Skotten kan frysa på vägen även om de är väl inpackade.
Igår fyllde min 3:a i barnkullen 39 år och senare i mars fyller 2:an 41 år. Det är inte riktigt klokt vad åren går 😲 nu blev jag plötsligt en liten, liten gumma 🙈 🙊

Inga kommentarer: