tisdag 27 mars 2018

Påsken är på väg!

Idag har vi handlat lite mat till påsk, kollat in odlingslådorna och promenerat i den sköna solen. Brrr, kallt som sjutton tidigt i morse -8 och det blir säkert så i natt också. Mycket snö kvar på skuggsidorna i Trädgårdsföreningen men många som passade på att få lite sol på näsan 💃
Stort är vackert!
Till middag åt vi torskgratäng, också en favorit i familjen. Sedan ca 30 år ungefär. Receptet från Arla tror jag från början 
Tinad torskrygg, in i ugnen med lite smör och salt i 10 min på 225 grader. Blanda vitt bröd, 3 skivor, med 3 dl vispgrädde och 1½ dl riven ost. Häll av smöret och lägg 4 stora skivade tomater över fisken. Strö citronpeppar på tomaterna och klicka brödblandningen över allt i formen. Åter in i ugnen i 20 min på 225 grader. Gott!
Jag har överfört lite gamla kort på dator och mobil. Då hittade jag det här gamla kortet taget i Amsterdam i oktober - 89. Vi jobbade på samma fabrik och blev bjudna på konferans av företaget. Spännande och första gången vi flög flygplan, Krille och jag. Tog 1½ timme från Jönköping, han var livrädd, jag älskade att flyga!

2 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Kul med gamla foton :)
Dottern tar studenten nu i vår och det ger ju en anledning att bläddra i gamla fotoalbum för att leta bild till studentskylten.
Det känns som igår som barnen var små...

Unknown sa...

Visst är det kul med gamla kort! Gillar att det ofta finns en historia bakom, lätt att glömma bort också. Du hittar säkert en bra bild till studentskylten. Ha en fin Påsk!