onsdag 5 april 2017

Massor av vårblommor

Molnen for fram över himlen idag som stora fåglar. I odlingslådorna tittar små gula påskliljor upp och vitlöksklyftor. Jag hoppades på regn och nu är det här. Det slår mot fönstren mellan varven för blåsten har inte mojnat helt ännu. 
Kejsarolvonet utanför grannhuset blommar för fullt och det luktar så gott. K hittade också tussilago i lördags och då blev jag så glad. 
I affärerna skyltar de för påsk, mat och godis blir tydligen bara viktigare med åren. Jag tycker inte det är så viktigt, god mat äter väl de flesta på våren? Färskpotatis från Egypten åt vi i går och sill åt vi i helgen. Våfflor passar vi på att äta just i april och pannkakor med god fyllning gratinerade i ugn är också vårmat. Jag saknar de första nässlorna, för dem kan jag tyvärr inte plocka i stan.
K jobbar för fullt igen och har ingen hosta kvar. Det är väldigt skönt för han får en mera rofylld sömn nu vilket han behöver.
I mellandotterns lägenhet har citronträdet massor av knoppar, lite tidigt ännu för en plats på balkongen  🔜  Koltrasten sjunger och blåmesarna! 

Inga kommentarer: