torsdag 20 april 2017

Résumé

Uppe med tuppen är jag idag, vaken redan strax före halv sju. Solen skiner men det ska bli mulet innan lunch. Natten tror jag var utan frost, ändå ser det kylslaget ut ute. Så mycket kyla vi haft den senaste tiden. Länge sedan det var så här i april, t o m rabarbern som växer på balkongen har frusit lite grann. Mycket hade kommit ganska långt innan det blev så här kallt igen!
Min syster och jag var och såg till gravarna innan påsk. Min syster hade ju påsklov eftersom hon är lärare. Kungsängsliljorna var redan i knopp på pappas och mammas grav. Undrar om de klarade kylan sedan?
I tisdags köpte jag en stor härlig kruka till min STORA Monstera. Blir troligen omplantering på söndag. Så får den en vagn att åka på som alla mina stora träd inne. Smart och praktiskt vid städningen 😊
Vi har haft uppstart på stadsodlingen, bara 3 grader hela den dagen. I år blir vi senare än förra året tyvärr. Det har iallafall kommit upp vitlök i många av lådor och nu är det inte så torrt längre. 
Jag bakade en sockerkaka i påskhelgen också. Undrar vad som gick fel där? Tror inte jag misslyckats med en kaka så till den milda grad på 100 år ungefär, haha! Den var fullt ätbar och god men den ville aldrig bli klar. Ok, ugnen är på gång och behöver bytas ut typ inom ett år. Vi använder ugnen nästan varje dag så det är slitage på den!
Nu har jag en hög stryktvätt som väntar, bäst att passa på när lusten finns 💋

Inga kommentarer: