onsdag 30 september 2015

Det börjar skymma nu

Sista dagen i september och skymningen sänker sig i vår stad. Idag har jag inte varit ute och ränt. 
Satt en timme i solen på balkongen och lyssnade på en trädgårds podd. Det är så roligt tycker jag fast det är skördetid och höst. Roligare att lyssna på det än musik ibland.
Ja nu har jag kokat äppelmos i 3 dagar, gott att ha i vinter. Blir så mycket att jag måste flytta över några plastpåsar till mellan dotterns frys. Där finns plats, bara att hämta när det behövs. 
Tänk vad mos jag har kokat genom åren. Fick erbjudandet att få mycket äpplen, ingen fallfrukt men äpplen med lite skavanker. De duger bra till just äpplemos. Kokar alltid med skal och kärnhus kvar som farmor, blir bästa och smakrikaste moset.
Sista jordgubben är plockad för i år. Allt är väldigt grönt ute fortfarande men det är höstluft nu och ganska kyligt på kvällarna. 
Är så glad för alla soliga dagar, blir en fin början på vår 2:a höstmånad, oktober. 
Längtar verkligen inte till jul men blev ändå lite nyfiken. Såg att årets glögg skulle vara kryddad med Earl Grey och flaskan i blått och vit som engelskt porslin. Låter ju lite spännande!

Inga kommentarer: