onsdag 5 november 2014

En kliande hals

Jag värmer mynta-te med citron och honung för jag inte kan sova. Det lenar lite i min kliande hals. Skum känsla förresten att det kliar och inte svider. Förkylningar kan ju vara så väldigt olika men hosta har jag, lätt huvudvärk, trötthet och öronsus. 
Fryser gör jag inte, så sovrums fönstret står ännu på glänt. Tror att ingen dött av lite frisk luft, snarare av väldigt dålig luft. Snö i norr och ovanligt varmt i söder av vårt land, då frodas bacillerna! Någon matlust har jag inte men pumpasoppan jag gjorde i måndags smakade verkligen gott. Vi åt grahamsgryns gröt med rivet äpple, russin och kanel igår. Det var också bra mat för en "sjukling" 
I sovrums fönstret står en av sommarens tomatplantor, med tomater och blommor fortfarande. En av fyra plantor som jag räddade undan kylan. Få se om någon överlever vintern inne. Alltid lika spännande för det är svårt, jättesvårt i en lägenhet. 
En liten solkatt hittade jag iallafall i samma fönster. Hon passade på de få minuter solen var framme igår innan den försvann bakom taken i väster.
Det är också intressant att kolla ut, mycket folk och djur att titta på här på vår gata. Synd bara att det blir mörkt så tidigt nu!

Inga kommentarer: