söndag 16 november 2014

Åter i balans

Ja nu har jag inte skrivet på en evighet. Har gått och dragit med den där hostan i 2 veckor nu. Nu vaknar jag bara på natten om jag är torrt i halsen eller måste på toa. Hostar kanske 3-4 ggr om dagen och aldrig när jag är ute, Verkar vara en sort influensa jag drog på mej som inte ger feber men alla andra förkylnings symptom. 
K började hosta i fredags så det är lång inkubationstid. Om det nu är samma sjuka men det är ju troligt. Förutom hostan känner han sig mera sjuk men matlusten är det inget fel på. Få se hur länge han blir kvar hemma, riktigt dumt att cykla med dåliga luftrör. November travar på och det är skönt. Tycker att jag varje år glömmer hur mörkt och gråtrist den är.
Lite snö fick vi ju en dag som låg ca 1 dygn. Vackert och ljust blev det och det var härligt en stund.
Ovanligt grönt är det i gräset i stan, kanske för det fortfarande är ovanligt milt? I klädkammaren blommar citrusen igen och sprider väldoft.

Inga kommentarer: