fredag 11 juli 2014

Jordgubbstjejen äter hallon idag!

Det börjar en kvart före kl 05:00 och fortsätter i lagom dos hela dagen. Genom sms och mail såklart och när min mobil skriker igen tittar jag glatt förvånat på skärmen. Min mobil operatör önskar också grattis men förra året när jag fyllde jämna år fick jag inget sms. Nya knep för att ha kvar sin kund, hehe? Har haft samma operatör sedan 1990-talet och är fortfarande nöjd. 
När maken kliver in genom dörren med en blombukett tycker jag att det är riktigt roligt att fylla år. Det är roligt att vara populär ^-^ !
Buketten får mej att tänka på palmblad och rosor men innehåller många flera blommor. Som flox, gerbera, liljor, blåklint, brudslöja, riddarsporre och några blommor jag inte kan namnet på. Skir, ljuvlig och absolut sommar!!! 
Sedan gör vi små "puckar" med vaniljkräm, vispgrädde och hallon.
Förklaringen är så enkel, finare hallon har jag aldrig köpt här på torget. Hallon är också en favorit hos mej. Jordgubbar har vi ätit länge och jordgubbstårta blir det på söndag kväll. 
Min grabb skrev " Grattis gamla tant" och jag svarade "Ockock, snart pensionär!

Inga kommentarer: