måndag 7 juli 2014

Äntligen sommar!

Nu är det lunchtid och jag funderar på vad jag ska hitta på till middag i morgon. Eftersom K har med sej matlåda varje dag nu på sommaren får jag ligga steget före liksom. Fiskgratäng blir det nog då torsken är billig just nu. Fisk äter vi varje vecka men just förra veckan blev det inte av. 
Ute är det redan 26 grader varmt och jag tänker att nu är det badtid för alla barn som kan och vill. Sommaren är här och det är precis så härligt som det ska vara. 
Den 4 juli

Idag
På balkongen märks det verkligen. Nu äntligen börjar tomaterna växa till sig, tidigare började jag undrar vad som var felet? VÄRME!
Körsbärstomat
En konstig sort har jag själv sått med körsbärs tomater som blommar mycket med där jag ser inga kart? Har både ruskat plantorna och ställt dem soligare, skumt!
 
I helgen var vi i Kolmården, satt på stora bryggan, solade, tittade på båtar och människor. Sedan åt vi en jättegod hamburger tallrik med kött från Krokeks Gård. Härliga tillbehör som coleslaw, fäsksaltad gurka, sallad, ost o bacon, rostat bröd och hemgjord pommes. Den kan jag verkligen rekommendera, ETTANS kök & hantverkscafe. De bakar också pizza utomhus i stenugn, något vi absolut tänker prova nästa gång. 

Inga kommentarer: