tisdag 15 april 2014

Katten Kungen å jag

Jag har suttit en 1 timme igår och 45 min i dag på balkongen. Strax bakom pelaren som vinrankan ska klättra på och framför blåbärsbuskarna. Där lyser solen just nu mellan kl 15 o kl 16:30. Det har varit skönt men också lite blåsigt, för i solen är det varmt men bara där.
Jag har druckit kaffe, läst och tittat på folk som gick förbi. Jag har också tittat på alla mina växter som sakta sakta börjar slå ut och tycker den här våren är jobbig.
Hängbok

Hästkastanj
Tror jag tycker bättre om när det är snö och kallt längre tid och våren kommer blixtsnabbt.
Rädisor
 
Katten Kungen känner att det är vår och piper varje dag vid balkongdörren. På morgonen när ljuset är tillbaka och på kvällen i skymningen. Han skravlar runt på hyllor och stolar när jag är ute, rullar sig på golvet och tycker om solen. Fast det är klart, som matte är jag himla jobbig ibland, bryr mej inte så mycket om honom just där ute. 
Efter en sådan dag ligger han mellan K o mej i dubbelsängen halva natten. Vill visa att han finns och vill vara nära. Påskfjädrar och utslaget björkris är heller inget att ha, hans nyckelpiga i trä med ståltrådsben jagar han mycket hellre, länge.
När jag sätter ärtor och borlotto bönor jag lagt i vatten över natten smakar Kungen på vattnet, fnyser och får bråttom iväg. Usch, han gillar inte mitt odlande särskilt mycket, tyvärr!

Inga kommentarer: