fredag 4 mars 2016

Fredag i första vårmånaden

Det är kväll i stan efter en gråmulen regnig dag. Några plusgrader, ganska skönt ute iallafall. 
Den senaste veckan har bjudit på mycket sol som alltid är välkommen. Dagarna har blivit längre, vi går sakta mot våren. 
I går satte jag pelargonskott som fått rötter, i krukor. Framför allt Mårbacka-pelagoner vill jag ha flera av i år. Lätt att ta skott nu från övervintrade plantor. 
Frökatalogerna bläddrar jag lite i nästan varje dag. Även om jag inte sätter så mycket frö längre inspirerar katalogerna mej mycket. Det mesta jag undrar över annars finns ju idag att hitta på nätet. 
Jag läste lite på min egen blogg i förgår och förundras över att det i april är 5 år sedan K opererade sitt hjärta, ena hjärtklaffen. Inga problem sedan dess men oj vad åren springer iväg!
Yngsta dottern fick tag i en bra resårsäng i lördags och bäddmadrass till den i tisdags. Nu sover hon som en prinsessa, 50 ggr bättre än i resesängen. 
När jag gick hem från innerstan i onsdags, strax före kl 17, fanns ett typiskt rosagrått ljus vid horisonten. Vackert och väldigt mycket vår kändes det som.
Läs om du vill, vad som hände den 6 mars 2011, klicka här!
 

Inga kommentarer: