måndag 15 februari 2016

Solsken och fågelsång

På en bänk i parken hamnar jag vid 14 tiden. Det är så härligt solsken och fåglarna kvittrar i träden. Jag behöver röra på mej och parken är så skön att gå i. Det är ca - 4 grader, precis lagom ute-väder för vinterkappa, halsduk och halv-vanter.
Känner att nu längtar jag efter lökväxter i kruka, typ krokus, narcisser och påskliljor. Blir säkert i slutet av veckan lagom till pensionen. Flera dagar förra veckan planterade jag om krukväxter. Det syns verkligen att de möter ljuset nu.
Ändå blir jag förvånad över hur många som har persienner och gardiner fördragna i stan. Jag pratar inte om första våningen utan högt upp utan insyn. 
Varför är folk så ljusskygg för omvärlden? Är det så kanske att det känns så ombonat med gardiner och persienner? Eller är det så jäkla jobbigt att hissa upp och ner? 
Jag trivs iallafall väldigt mycket med att se att folk är hemma i sina hus/lägenheter. Haha, de som inte har fördraget såklart!

Inga kommentarer: