torsdag 21 augusti 2014

Nu börjar hamstringen!

Hela bordet är fullt av nypon från vresrosorna på vännen Ankis land. Där ligger de och torkar när jag stänger dörren och går för att handla. I kväll någon gång ska jag börja kärna ur en del för syltning och för soppa. Tid att fylla på förråden inför vintern och nyponens röda färg gör mej så glad. Jag behöver en promenad även fast det är paraplyväder. Såg igår att jag som medlem hos Coop kan hämta en fryst kladdkaka för 1 kr och det är inte så dumt. Haha, tänk hos Konsum eller Coop har jag inte handlat sedan över 20 år. Nu när vi har affärer åt alla håll är det bra att även kunna handla där. Deras ekologiska utbud är stort och bra, något vi föredrar om vi har råd.
Ekologiska bananer och Hälsans Kök var billiga den här veckan och så är det ett stycke att gå dit, perfekt. På spisen puttrar just nu en soppa som ska bli intressant att smaka. Ett nytt recept från Green Kitchen Stories med morötter, tomater och kokosmjölk. Jag tycker mycket om soppa på kvällen för då vill jag helst äta något lätt. 

Inga kommentarer: