onsdag 3 april 2013

Körsbärs kvistar och kanelbulledeg

Jag går på den hårda skaren och klockan är strax efter 8 eller 7 om det inte var sommartid. Den här veckan brukar jag tänka så men nästa vecka har jag vant mej vid tiden igen. Det är riktigt kallt fast solen redan gick upp runt ½7, över -5C och vintern vill inte släppa greppet. 
- Nu kommer våren stod det i tidningarna igår med braskande rubriker. Läser man det mera finstilta står det att våren beräknas vara här runt mitten av april. Det gäller att ingjuta lite glädje i människorna och så säljer det mera tidningar.
Jag plockar in körsbärs kvistar fast jag helst inte skär i träden på vårkanten, de blöder nämligen en del, stenfrukt träden. Nu har jag också bakat bullar på färdigköpt vacpackad kanelbulledeg. Var tvungen att testa då en förpackning bara kostade 9 kr. Tycker inte det var något särskilt, ok smak, made in Holland, men började läsa innehålls förteckningen, rena kemilaboratoriet. Vi lär väl vara välbevarade inuti både jag och gubben efter att vi ätit upp de här bullarna, haha! Han har förresten fått gå över på skift nu igen då experimentet inte utföll till belåtenhet tyckte företaget. Bäst att starta middagen nu för idag äter vi som vanligt kl ½3 istället för ½5.

Inga kommentarer: