onsdag 10 april 2013

Domherre och Snösparv

Utanför fönstret yr snöflingorna ner fast det är +2C och det är typiskt aprilväder. Fast det är klart, marken är fortfarande stenhård och lite snö ligger ännu kvar på taken och massor på marken. För ca 20 år sedan satte jag en sort med ljusblåa riktigt lysande scilla där barnens gamla sandlåda stod. Blommorna har troget kommit upp tidigare än en del snödroppar och de har förökat sej i massor. Hur jag än söker bland gamla löv kan jag inte se något av dem ännu och det har inte hänt på alla de här åren
Igår ropade K till när vi åt middag - En stor domherre sitter i syrenhäcken, ska det bli mera vinter nu?
För en vecka sedan såg vi för första gången en snösparv och de är verkligen inte vanliga här heller.
K har burit in ved för kvällen, ett stort lass, det känns verkligen skönt!
Hittade det här gamla slitna fotot från april månad 1968, tror jag köpte min första "stereo anläggning" då ;0}

Inga kommentarer: